T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BURSA / NİLÜFER - Görükle Dumlupınar İlkokulu

"Etkileşimli Okuma" eTwinning Projesi

Okulumuz Okul Öncesi Öğretmeni Emine Uzunay, "Etkileşimli Okuma" eTwinning Projesi yürütmektedir. Projeye ait bilgilendirme, tanıtım metni, logo ve afiş çalışmasına dair...

Okul öncesi dönemde çocuğa sunulan kitaplar onun bütünsel gelişimi (dil, algı, motor, sosyal ve duygusal) bakımından oldukça kıymetlidir. Çocuğun bütünsel gelişimlerinin desteklenmesi onların ileriki yaşantılarında okul başarılarını, hayat görüşlerini, toplumsal ilişkilerini etkiler. Dolayısıyla bu gelişim alanlarının desteklenmesi çocuk için önemli bir kazanımdır. Okul öncesi eğitim programı incelendiğinde yukarıda sayılan gelişim alanlarının desteklenmesi için günlük yaşam deneyimlerinin ve yakın çevre olanaklarının eğitim amaçlı kullanılmasını teşvik eder. Bütünsel gelişimin desteklenmesi bakımından hikaye kitapları önemli bir yer tutar. Eğitim kurumlarında ve aile ortamlarında, çocukların gelişim seviyelerine uygun bir hikaye kitabı seçilerek etkileşimli okuma ile çocuk o hikayeye kolayca adapte olur. Kitapların sunmuş olduğu zengin görsel ve sözel içeriklerle hayatın gerçeklerine hazırlanırken bir yandan da dil edinme, dinleme ve erken okuryazarlık becerilerini geliştirir. Kendi düşünceleriyle hikayedeki olayları birleştirir ve hayaller kurar. Bu nedenle çocuklarla etkileşimli kitap okuma etkinlikleri hem sınıf ortamında hem de aile ortamında önemli bir yere sahip olması nedeniyle proje aile işbirliği ile yürütülecektir.
Etkileşimli kitap okuma (EKO), okuyucu ile dinleyicinin zamanla rolleri değiştiği, okuyucunun sorular sorarak dinleyeni okuma sürecine dahil ettiği ve etkileşimin en yüksek oranda sağlandığı bir okuma yöntemidir. Bu yöntem ile aktif dinleyici ve sorgulayıcı rolündeki çocuğun yetişkin yardımıyla hikaye anlatıcısı olmayı öğrenmesi beklenmektedir. .Buradan hareketle okulöncesi yaş grubu çocuklarıyla yapılacak çalışmalarda aile desteği almak çalışmanın amacına ulaşmasını kolaylaştıracaktır. Okuduğunu dinlediğini anlayan, sorgulayan, yaratıcı ve eleştirel düşünmeyi amaçlayan bir nesil için çocuğun ilk etkileşimde bulunduğu yakın çevresi olan ailesinden destek alınarak 5-6 yaş grubu okul öncesi çocuklarının aileleri ve öğretmenleriyle etkileşimli kitap okuma etkinlikleri yapılması planlanlanmıştır.
EKO çalışmalarının ifade edici dil, dili kullanma becerisi, ses farkındalığı oluşturma, ses tonunu uygun kullanma, empati kurma, hikaye kurma, yaratıcı düşünme ve kendini farklı şekillerde ifade etme bakımından önemli bir etkinlik olması nedeniyle projeye katılan öğrenciler için oldukça yararlı bir deneyim olacaktır.
Çocuklarla bu projede hikaye dinleyecekler, hikaye oluşturacaklar, hikaye ile ilgili resim yapacaklar, oyunlar oynayacaklar, çeşitli sanat etkinlikleri yapacaklar ve bir çocuk kitabı yazarı ile tanışacaklardır. Finali ise çocukların yaratıcı düşünceleri ile oluşturduğu ve resimlediği hikaye kitabı sergisiyle yapacaklardır. Bu serginin afişi ve davetiyesi onların katkılarıyla tamamlanacaktır. Bu nedenle yapılan çalışma çocuğun bütünsel gelişimi için oldukça yararlı olacaktır.

04-01-202204-01-2022

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 04.01.2022 - Güncelleme: 04.01.2022 09:29 - Görüntülenme: 323
  Beğen | 43  kişi beğendi